Tävlingar

USKs terrängsektion arrangerar flertalet återkommande löpartävlingar varje år. Läs mer om dem på respektive lopps sida:

Träning

Inom terrängsektionen i USK har vi löpare på alla nivåer och vi välkomnar alla som vill vara med. 4 dagar i veckan har vi gemensam löpträning som alltid är öppen för de som vill prova att springa med oss. Vi blir alltid glada när någon ny dyker upp!

3 av våra träningspass utgår från Bjursjöstugan där vi springer på både småvägar och stigar. I Bjursjöstugan har vi omklädningsrum för herrar på andra våning och för damer på första våning. Det fjärde passet är bokat i Rimnershallen där vi kör intervaller.

Vi tränar tillsammans hela året runt. Vid högtider eller mitt under semestern kan några pass ställas in.

Bjursjöstugan
Tisdagar & Torsdagar, kl 18:00, ca 1 h
Söndagar, kl 10:00, ca 1,5 h
Samling utanför entrén.

Rimnershallen
Onsdagar, kl 17:30, ca 1 h
Samling vid bänkarna innanför löparbanorna.

Vi har en Messenger-grupp för våra medlemmar där vi skriver tänkt upplägg inför träningspassen. Säg till när du varit med på några träningar om du vill vara med där.

Medlemsförmåner

Som medlem i USK springer man alltid gratis på de lopp som vi själva arrangerar.

Dessutom sponsrar klubben anmälningsavgiften för de som ställer upp i DM eller SM, samt för den snabbaste klubbmedlemmen på Göteborgsvarvet. Skicka kvitto på anmälan till vår kassör Jesper.